sobota, 21 kwietnia 2018

#Nieme gody, czyli wiosna w łabędzim świecie...



/Scenki rodzajowe w oparciu o wątki z "Trzech muszkieterów"/
1)
 Na odprawie...
Przed wizytą u króla...
/od prawej/
Atos poważny...Skoncentrowany...
Portos...Najmocniej nastroszony...
Aramis...Lekko "wycofany"...Zadumany...
d'Artagnan...Już spokojny...Acz jeszcze samozwańczy dowódca...
Szukający wsparcia u Atosa... :)
 A może...To narada przed spotkaniem z gwardzistami kardynała? :-)))
Tak czy tak...
Ślicznie "nastroszone"...


Prezentacja "walorów" przez konkurentów, kawalerów-pożeraczy łabędzich serc przed tą jedyną, najmilejszą, na tę chwilę najważniejszą... :)


 2) 
Bal na królewskim dworze...
Ich dwóch...
Ona jedna...
/od dołu/
Król Ludwik XIII...
Anna Austriaczka...
Książę Buckingham...

Król/w myślach do księcia/:
- Niech ja cię jeno dopadnę...
- Marmeladę z ciebie zrobię!...
Książę/monolog wewnętrzny/:
- Oj! Biedny ty jesteś Ludwiku. Oj! Biedny!
- Spinki tylko ja umiem "rozpinać"...
Anna/zasmucona duma, smęci/:
- Ech! Krążycie wokół mnie panowie! Ech! Krążycie!
- I co mi, biednej, z tego! No! Co?
- Pożytek z was żaden...
- Poszukam sobie młodszego adoratora; zgrabnego muszkietera! Ot! Co! :)


Już dwóch tylko kawalerów zostało. Kręcą się wokół dziewczyny, prężąc swe "muskuły", na rychłe chwile szczęścia licząc.... :)

3)
Książę Buckingham...
Ulubieniec królów Anglii...
Naburmuszony...
Z opuszczoną głową, wraca do swego kraju...
Towarzyszy mu agentka wywiadu kardynała Richelieu...
Piękna Milady... :)



Decyzja podjęta...
Wybór dokonany.
Mówią, że raz na całe życie...
Obserwuję ich sporo lat; chyba jest w tym coś z prawdy...
Odpływają we dwoje, budować swój nowy "świat", kreować czas radosny...


4)
 Jest rok 1627...
Muszkieterowie szykują się do walki...
U stóp twierdzy La Rochelle...
d’Artagnan toczy pojedynek ze zbójami nasłanymi przez Milady de Winter... :)

 Jak to w życiu... Nic nie jest jednoznacznie proste... Zdobyć miłość, to raz...
Dwa... By ją utrzymać, trzeba o nią zawalczyć... I... Bacznie uważać na konkurencję :-)))))))


5)
Oblężenie La Rochelle...
Czwórka muszkieterów i Grimaud...

Bronią się w bastionie św. Gerwazego...
Zgodnie z zasadą...
"Gdzie mądry nie wejdzie...
Tam sposobem szaleńca pośle"... :)))

Moja ci ona! Moja! I tylko moja!
Jeśli to dla was nie jest jeszcze jasne, to wam siłą to udowodnię!
Ona tylko moja jest i już! Basta!


/Wszelkie odstępstwa od norm językowych zamierzone/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz