wtorek, 14 kwietnia 2020

#Smutno mi...



"Smutno mi, Boże! Dla mnie na zachodzie
Rozlałeś tęczę blasków promienistą;
Przede mną gasisz w lazurowej wodzie
Gwiazdę ognistą…
Choć mi tak niebo Ty złocisz".../.../*


Smutno mi, bo...
Koledze ręki podać...
Nie mogę...
O uścisku osoby mi miłej...
Nawet już...
Nie marzę...
Promienia w jej oku...
Z daleka...
Nie dostrzegam...
Obojętnieję...
Zamknięty...
Zamykam się...
W sobie...
Szkło mnie wciąż...
Od piękna dzieli...
Zęby zaciskam...
Bo uśmiech niechcący...
Nie w czas...
W nasz niespójny czas...
Podany...
Może być...
Drwiną lub ironią...
Odczytany...
To co dla mnie prawdą...
Dla innych fraszką...
Się stało...
Kpią ze mnie...
I słuchać się każą...
Wartość nadrzędną, próżną...
Ide'e fixe tworząc!
Świat przedziwny...
Świat z pożółkłych kartek tylko...
Znany...
Nowością się...
Staje...
Więc...
Smutno mi... Panie...


* cyt. fragment z J. Słowacki, "Hymn" (Smutno mi Boże)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz