czwartek, 13 stycznia 2022

#Rozgrywka z dinozaurem w tle... Dialogi dziadka z Wnuczką...

 Z serii:



Dialogi dziadka z Wnuczką...
Czyli:
- "Rozgrywka z dinozaurem w tle".
Rozgrywamy kolejną partyjkę szachów.
Niunia "rusza" zapamiętanym gambitem.
Czyni to wręcz popisowo - bez błędu.
Nazywa go "literką M". To taka jej nazwa, bo układ pionów przypomina tę, ale "drukowaną" literkę.
- Nieważne!
Po chwili dziadek "popełnia"😉 fatalny błąd i naraża się na "huraganowy" atak, za sprawą gońca i hetmana; przechodzi do skomplikowanej obrony i - pod nosem - mruczy:
- Ale ze mnie ddddd....dinozaur, stary dinozaur; taki błąd uczynić!
- Dziadziusiu! Co ty opowiadasz!
- Jest zima; rok z trzema dwójkami i jednym zerem, czyli dwa tysiące dwudziesty drugi; mróz za oknem, a ty dinozaura widzisz?
- One wyginęły sześćdziesiąt pięć milionów lat temu!
Postanowiłem "odegrać" się, choć w dywagacjach słownych:
- A dlaczego nie sześćdziesiąt sześć lub siedem milionów lat temu, a może nawet siedemdziesiąt, tylko sześćdziesiąt pięć?
- Mam Cię! Pomyślałem.
Tymczasem Ala wzrok na mnie podniosła; popatrzyła głęboko w me oczy; pomilczała chwilę; po czym rzekła:
- A jakie to ma dla ciebie - dziadziusiu - znaczenie, przecież nawet o milionie lat życia pomarzyć nie możesz; tak daleko pamięcią nie sięgniesz, nawet wyobraźni ci zabraknie, więc zostanę przy swych sześćdziesięciu pięciu, a ty się lepiej skup na szachach, bo za chwilę moja królowa skonsumuje twoją, zawiniętą w ciasto francuskie, z białej (czyli mojej - dziadka) wieży uczynione...
Zatkało mnie definitywnie. Odpuściłem, ale partię jeszcze o trzydzieści minut przedłużyłem i trzy razy (niestety, nie sześćdziesiąt pięć) poważnie Wnuczce przegraną zagroziłem.
Ostatecznie i tak mata "dostałem"...🙃😂
- Ech! Taki "normalny" los dziadka>
- Ale ja się "odgryzę"! Obiecuję!
PS - Swoją drogą, milion lat w tą, czy w tamtą, jakie to ma dla nas znaczenie, wszak o "zwykłą setkę" tak nam trudno.🙁🙁🙁
Pozdrawiam serdecznie i ciepło...
/wszelkie "dziwadła" językowe - jak zwykle - celowe, zamierzone, świadomie uczynione - i koniec!/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz