sobota, 20 września 2014

Jak pogrubić końcówkę drgającej szczytówki – szybko, dobrze, skutecznie

 2012-06-15 
... także nad wodą.

Przyznam się, że do „skreślenia” tego felietoniku przyczyniły się dwa zdarzenia:

1) Przez swoją nieuwagę zniszczyłem swoją ulubioną, super miękką, „drgającą”, która swoją „pracą” wielokrotnie „dostarczała mi” nad wyraz przyjemnych doznań. Inne „czerwone”, wyjmowane kolejno z futerału, okazały się już tylko smutną namiastką „oryginału”.
2) Zaopatrzenie kilkunastu sklepów wędkarskich, które odwiedziłem w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
Poszukując super light fi 3,7 lub 4 mm, napotkałem bierny opór „materii”.
No cóż, tymczasowo „pocieszyłem” się fi 2,7 mm, ale po małej „rekonstrukcji” .

Do tego celu użyłem rurki termokurczliwej, przezroczystej fi 3,6 do 4 mm, nożyczek i zapalniczki.
Klej i lakier są zbyteczne.

Odcinek rurki ok. 5 cm naciągamy na końcówkę tak, by jej część pozostała „pusta” ( ok. 1 cm).
  Ten maleńki fragment nagrzewamy do momentu, gdy rurka „skurczy” swą średnicę do przekroju mniejszego od przekroju oryginalnej szczytówki. Takie zakończenie pozwoli nam na bezproblemowe wsunięcie szczytówki w otwór członu wędki, a równocześnie zapobiegnie przesuwaniu się rurki po tejże (fot. 7, strefa A).
Następnie nagrzewamy drugi koniec rurki (ok. 1 cm) tak, by dobrze zacisnęła się na pręcie szczytówki.
 

 Ważne: unikamy nagrzewania „drgającej”.
Ta „operacja” zapobiegnie zsunięciu się tulejki przy zmianie szczytówki na inną, a równocześnie zlikwiduje niepotrzebne, wystające po złożeniu zgrubienie i uszczelni połączenie
( strefa C ). Dokonujemy próby włożenia szczytówki. Jeśli dobrze zacisnęła się na całej długości strefy B, możemy być pewni, że „umiejscowiła się” centrycznie i połączenie jest należyte. Jeżeli nakładka wydaje się być zbyt „gruba”, wystarczy bardzo delikatnie podgrzać strefę B i ponowić próbę.
Całkowity czas „operacji”: około pięciu minut.
Znakomicie sprawdziło się w „praktyce”.


1 komentarz:



  1. DelTor0

    Dzieki, wlasnie sie zastanawialem jak zrobic takie cos latwo i skutecznie :) Mam ultra czula szczytowke 2.2 a orginalne maja 2.8


    camelot

    Dobrych pomysłów nigdy za wiele ! - A chyba najlepsze te najprostsze i szybkie. Pozdrawiam serdecznie !


    bednar14

    Pomysł dobry ale nie wiem czy opłacalny jak za 10 zł kupimy nową szczytówkę :-)


    feroza

    Kolego Piotrze, tylko młody wiek Cię tłumaczy, że "szybko" czytasz. A gdzie zasada "czytaj ze zrozumieniem" (bardzo nie lubię tego modnego, szkolnego terminu)? Cyt.:/2) Zaopatrzenie kilkunastu sklepów wędkarskich, które odwiedziłem w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Poszukując super light fi 3,7 lub 4 mm, napotkałem bierny opór „materii”./ Pozdrawiam Cię serdecznie. Dzięki za "uśmiech"...


    Polacki1229

    Super artykuł,na pewno przyda się nie jednemu wędkarzowi.Za wpis 5 :)

    OdpowiedzUsuń